Det er vigtigt for os, at du får en god og tryg købsoplevelse, når du handler hos deflyvendetaepper.dk.
For at dette kan lade sig gøre, er det vigtigt, at der er klare betingelser for den handel, som indgås mellem dig og De Flyvende Tæpper.
Vi beder dig derfor at læse nedenstående betingelser grundigt igennem, inden du gennemfører et køb.
Generelle oplysninger
Alle køb gennemført på www.deflyvendetaepper.dk varetages af enkeltmandsfirmaet De Flyvende Tæpper:
CVR nr. | 17 26 10 88 |
Adresse | Havnegade 19, Bygning 4 5000 Odense C |
deflyvendetaepper@gmail.com | |
Etableringsår | 1993 |
Betaling og gebyrer
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visa/Dankort, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard og Maestro.
Ved betaling med dansk udstedte kort tillægges der et betalingskortgebyr svarende til 1,45% af købsbeløbet, dog min. 0,60 DKK pr. transaktion.
Ved betaling med udenlandsk udstedte kort tillægges der et betalingskortgebyr svarende til 2.75% af købsbeløbet, dog min. 1,85 DKK pr. transaktion.
Inden køber vælger at godkende ordren, bliver gebyret oplyst.
Betalingen for produkterne sker i forbindelse med afsendelse fra De Flyvende Tæppers lager i Odense. Beløbet hæves først på købers kort, når varerne sendes fra De Flyvende Tæpper. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, køber har godkendt ved købet.
Levering
De fleste varer leveres indenfor 1-10 hverdage efter købets gennemførelse.
Alle køb pålægges et leveringsgebyr på DKK 250 pr. ordre, medmindre køberen selv ønsker at afhente varen på den fysiske adresse for De Flyvende Tæpper på Havnegade 19, Bygning 4 5000 Odense C.
Såfremt køberen ønsker at afhente varen selv, skal dette markeres ifm. købet af varen, hvorefter De Flyvende Tæpper kontakter kunden vedr. et muligt tidspunkt for afhentning.
Varer leveres vha. Post Danmark til alle adresser i Danmark.
Ønskes der levering til en adresse på Fyn (med undtagelse af ikke-brofaste øer omkring Fyn), tilbydes der gratis levering ved køb for over DKK 5000.
Returpolitik og fortydelsesret
Alle varer købt på deflyvendetaepper.dk er omfattet af 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- Har modtaget din vare
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives skriftligt pr. mail til deflyvendetaepper@gmail.com.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvis fortrydelsesretten benyttes, refunderes varens pris og oprindelige fragtomkostninger, men kunden hæfter selv for forsendelsesomkostninger ifm. retunering af varen til De Flyvende Tæpper.
Varens stand ved fortydelse
Varen skal retuneres i væsentligt samme stand som ved modtagelse.
Hvis det ikke er tilfældet, hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber. Med andre ord – du kan afprøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Refundering af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Du hæfter dog selv for fragtomkostninger ifm. retunering.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Refunderingen sker ved en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Reklamationsret
Når du handler på deflyvendetaepper.dk har du 24 måneders (2 års) reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig
Hvis du ønsker at reklamere over varen, bedes du kontakte os pr telefon (60 95 78 00) eller mail (deflyvendetaepper@gmail.com) og oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Privatlivspolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- – Navn
- – Adresse
- – Telefonnummer
- – E-mail adresse
Vi foretager udelukkende registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer og transmitterer ikke ovenstående registrerede kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til deflyvendetaepper.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos De Flyvende Tæpper har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til De Flyvende Tæpper via e-mail (deflyvendetaepper@gmail.com).